Monday, January 28, 2013

tekak melayu


Assalamualaikum...

Tekak melayu..? ape tue..? ape tue..?
Oke..cite-nyer camneyh...
Hari tue g jalan-jalan dgn my aunty and my sister..
Pastu ade satu kiosk neyh jual sushi..
And owner dye melayu..
Dye buat homemade sushi..
Then, my aunty yang gemar makan sushi pon beli laa..
Aku xpenah makan sushi sbb aku taw tekak aku mmg tak boleyh terima makanan lembik2 neyh..
So..aku tengok je laa dwng beli..pilih itu ini...
mak su : ehh..neyh sedap...nak neyh..neyh pon sedap..nak amek laaa
my sister : mak su, diz one sedap..amek banyak-banyak..
and ape aku buat..?
tengok je coz i noooo nothing..hahaha

Pastu balik umah, mak long suuh try makan..
soo,aku pon try laa..
amek seketol cicah ngan sos kicap dye n the wasabi kot..
then..makan laaa..kunyah..kunyah...
That was my first time makan sushi..
Then, lepas tue rase oke..sedap pulak..
Amek lagi seketol and yg neyh paling sedap..
nama dye cheese roll..mgkin sbb ade cheese..
cbb tue sedap..rasa macam berlemak..

nampak tak kaler kuning susu tue..? Haaa..yang tue sedap..nama dye cheese roll..hehe

Then, amek lagi makan lagi..
Kali neyh yang ade mcm rumpai laut kering tue..
Seriuslyyy, yang neyh xboleyh masok tekak..
urghh..rase mcm nak muntah balik..
Then,teros terbantut n stop teros makan..
xsuke..!! tak suke..!!
Patu ade satu tue kaler oren-oren kemerahan atas dye..
Tnya mak su tue apebenda..
Mak su cakap tue telor ikan...
Kecik-kecik and bannnyaaakkkkkk...
euwww..tak suke..!! tak suke..!! geli rase-nyer..
sooo..i think that was my first and last makan sushi kot..
Minta maap kepada pengemar sushi..
Sushi tak sedappp..sebabb ade rumpai laut tue..
Kalau xde, sedap je mcm cheese roll tue.. hehe

nampak tak kaler oren penuh tue..? baris depan,no 2 dari kanan...
haaaa..tue laaa telor ikan..banyakkk..euwwww...xske..!!

neyh haa rumpai laut tueee...tp aku ade kawan, atiqah nama dye..
dye memang gler benda neyh..boleyh makan mcm tue je..faveret kate-nyer...


Kesimpulannyer..my tekak hanya akan terima makanan-makanan melayu..=)
Sayang Malaysia...!!
ehh..tetibe lak..
Maksudnyer, makanan Malaysia laaa...


p/s : selamat makan semuaaa~~

No comments: